رواية النوم المسموم الفصل الثاني 2 بقلم مصطفي جابر
كويس انك اتخمدتي انا زهقت لحد امتي هفضل امثل دور الزوج اللي بيحب مراته ومخلص ليها امتي اخلص بقا.
راح قعد جنبها بقرف: لولا وجودك كان زمان مراتي حبيبة قلبي معايا دلوقتي كله من جدك الله يرحمه جوزني ليكي عشان احافظ عليكي بس تمام انا هتصرف اتخمدي عشان اعرف اجيبها.
قام خرج و حور فتحت عنيها بصدمة: ا اي الكلام اللي سمعته دا كله معقول لا اكيد كدب لا انا بحلم احمد ميعملش فيا كدا...
دموعها نزلت بحسرة: معقول كان بيخدرني عشان يجيبها طب ازاي متجوز ومحدش كان عارف او عنده خبر طب وكل اللي كان بيعمله معايا دا كان اي معقول كان مجرد وهم وكده وراح ؟
انهارت في العياط وكتمت صوت شهاقتها عشان ميسمعهاش.
عند احمد.
احمد بغضب: ماشي يا سمية بتقفلي تليفونك وبتعملي معايا كدا عنك ما جيتي..
سكت للحظة.... اوف خلاص انا هنزل اروح ليها حقها تزعل وتغير ما هي بتحبني بردو.
حور كانت بتعيط و لاقته هيدخل عملت نايمة ومسحت وشها....
احمد دخل لبس و بص لحور بقرف ومشي....
حور قامت اتعدلت وبصت له بدموع: منك لله يا احمد حسبي الله ونعم الوكيل فيك بس انا مش هسيب حقي ولازم اعرف مين الزبالة اللي انت متجوزها واكيد هي اللي كانت بتضربني تمم انا مش هرحمكم ورحمة جدي ما هسيبكم لازم امشي الامور عادي عشان اعرف مين الحيوانه بتاعتك قد اي انت طلعت حقير اوي اتفوووو.
بعد شويه...
احمد وصل ودخل الشقة لاقى سمية نايمة..
احمد بحنان: سوسو اصحي يا روحي انا جاية اصالحك ميهونش عليا زعلك.
سمية بنوم: سيبني انام يا احمد انا مش فايقه لك دلوقتي.
احمد بحب: يا روحي انا جيت لك اهو وسبتها مرميه في البيت اصحي ونروح نتعشا سوا.
سمية بغضب : احممدد سيبني عاوزة اتخمد روح لمراتك عشان مش طايقة اشوف وشك ولا اسمع حسك اصلا..
احمد بحب: خلاص بقا يا حبيبتي طب بصي جبت كده انا جبتلك السلسلة اللي كان نفسك فيها اهو.
قامت بسرعه: ايه بجد وريني كده
خدتها منها بفرحه: الله انا كان نفسي فيها اوي يا حبيبي.
حضنته وهو ابتسم: مفيش حاجه تغلى عليكي يا حياتي.
تاني يوم...
حور قامت ببرود لاقته لسه مجاش ابتسمت بسخرية: اكيد راح ليها او خدها برا بس انا مش هسيبكم.
رنت عليه..
احمد بنوم: امم الو مين.
حور بجمود: انت نمت برا ولا اي يا احمد مال صوتك.
احمد فاق بخضة: ح حور اي يا حبيبتي انا نزلت الشغل بدري ومش رضيت اصحيكي و غفلت شويه انت عاملة اي يا روحي.
حور بجمود: بخير انا نازلة الجامعه سلام.
قفلت في وشه.
احمد باستغراب: هي مالها دي اول مرة تقفل في وشي كدا وتكلمني كدا.
سمية دخلت وهي بتسرح: اي يا بيبي انت صحيت مكنتش عاوزة ازعجك.
احمد بخبث: انتي بالذات تزعجيني زي مانتي عاوزة تعالي اوصلك الجامعه.
سمية ببرود: و انت بقا كنت بتوصل السنيورة.
احمد ببرود: لا طبعا ولا مرة ماهي توصل نفسها عندها عربيتها تغور المهم هنزلك قبل الجامعه بشوية عشان محدش يشوفنا.
سمية بغيظ: لحد امتي هنتصرف كاننا بنسرق انا زهقت بجد.
احمد بحب: خلاص هانت وامضيها علي التنازل متقلقيش.
سميه ببرود: ماشي يا احمد اما نشوف اخرتها اي.
بعد شويه...
حور قاعدة سرحانه والدموع في عنيها سامي كان معدي شافها كدا حس بقلق عليها راح ليها..
سامي باستغراب وقلق : انتي كويسة يا حور.
حور بحزن: اه يا دكتور الحمدلله وحضرتك عامل اي.
سامي بهدؤء: طب ولي عيونك مليانه دموع اوي لو عاوزة حاجة احم انا موجود متنسيش انه انا اللي مربيكي.
حور بسخرية: كنت... دلوقتي انت في مكان وانا في مكان تاني وطريقنا مختلف
سامي بهدؤء: تمام انا قولت اجاي اطمن عليكي.
حور ببرود: من امتي الحنيه دي كلها اصلا بس عادي انا كويسة يا دكتور عن اذنك عشان مستنيه صحابي.
مشيت وهو اتنهد بهدؤء ومشي...
عند احمد..
وصل قبل الجامعه بشوية..
سميه باست خده ونزلت تدخل الجامعه...
حبيبه بصدمة: نهار اسود ومنيل اي اللي بيحصل دا مش معقولة سميه مع احمد جوز حور طب ازاي.
دخلت ورا سميه...
حور بابتسامة: اتاخرتوا ليه انا مستنياكم من بدري.
سميه بابتسامة باردة: معلش عربيتي عطلت و اتضريت اجاي ب اوبر.
حبيبه جت: ازيكم يا بنات.
حور بابتسامة: بخير يا اختي وانتي كنتي فين.
حبيبه بابتسامة: جيت اهو ياختي اه صح يا سمية هو احمد جوز حور اللي كان معاكي برا دا.
حور بصدمة: اييي جوزي احمد.
سمية بغضب وتوتر: احمد اي انتي مجنونه ولا شكلك كدا انا جاية ب اوبر يا حبيبتي هيا ناقصه رمي جتت واحمد مين دا اللي هاجي معاه اصلا.
حبيبه باستغراب: انا متاكدة اني...
سمية بغضب مقاطعه: اكيد نظرك ضعف انا رايحه المحاضره بلا كلام فارغ.
مشيت وحور بصت ليها بشك.
حبيبه بحزن: هو انا قولت حاجه غلط يا حور والله العظيم شوفتها مع جوزك وكانت بتبوسه من خده والله مش بكدب يا حور.
حور بجمود: وانا مصدقاكي يا حبيبه كدا انتي اكدتي لي حاجه مهمة اوي و خلتيني اعرف اللي كنت هموت واعرفه من امبارح.
حبيبه باستغراب: هو اي وبعدين مالك حاساكي متغيرة اوي.
حور بحزن: هحكي لك بس انا لازم اتاكد الاول.
حبيبه بصت ليها باستغراب: تتاكدي من اي مالك يا حبيبتي طمنيني عليكي.
حور بدموع: احمد بيخوني يا حبيبه بيخدرني كل ليلة عشان يجيب الحيوانه بتاعته وسمعته وهو بيكلمني وانا عاملة نفسي نايمه انه اتجوزني عشان خاطر ياخد ورثي و تاخدي الكبيرة.
حبيبه باستغراب: اي تاني هو في اكبر من اللي بتقوليه دا كله.
حور بجمود: طلع متجوز قبلي ومخبي عن الكل و انا لازم اعرف هيا مين.
حبيبه بتفكير: طب وهتعرفي ازاي.
حور بجمود: هقولك بعدين هروح اشوف سمية فين.
بعد شويه...
سمية كانت بتكلم احمد.
سمية بخوف: حبيبه يا احمد شافتني وانا معاك وجت قالت قدام حور وانا هربت منهم وزعقت ليها معرفتش اعمل اي.
احمد بخوف: انتي بتقولي اي وحور عملت اي.
سمية بتوتر: معرفش بس اكيد مش هتصدقها احنا لازم نعمل حاجه يا احمد.
احمد بتفكير: هو مفيش غير حل واحد انك تملي دماغ حور من ناحية حبيبة.
سمية باستغراب: املا دماغها من ناحيتها ازاي يعني مش فاهمه.
احمد بخبث: هقولك ازاي بصي انت هتقولي ل حور انه حبيبة بتكرهك وبتوقع بينك وبينها وانا متاكد انك هتقدري تعملي كدا و تقنعي حور بكل الطرق انه حبيبة بت غلوية منك ومنها .
سمية بتفكير: عندك حق وكدا يبقا ولا كانه حاجه حصلت بس اسمع مني انا مش هفضل في الرعب دا كدا كتير.
احمد بهدؤء: هيخلص كله هيخلص.
سمية ببرود: تمام معاك اسبوع يا احمد لو الحوار دا مخلصش والكل عرف اني انا مراتك و الاولي وهيا تطلقها وترميها للكلاب انا بنفسي اللي هروح واقولها واللي يحصل يحصل مش هيهمني اي حاجه.
احمد بخوف: يا حبيبتي هخلصه والله انتي الاولي وهتكوني الاخيرة وهي بس مصدر للفلوس.
سميه ببرود: ماشي يا احمد اقفل انت دلوقتي.
قفلت معاه وهي متغاظة علي اخرها...
بعد شوي.
حور باستغراب وهيا بتكلم سمية في التليفون: انتي فين يا سمية بدور عليكي مش لاقياكي
سمية بخبث: في مكتب دكتور نور ادخلي وانا هناك مستنياكي
حور بهدؤء: تمام.
خبطت ودخلت لاقت انور شدها لحضنه: اخيرا يا حوريتي جيتي لي انا مصدقت انك رضيتي عليا وجيتي ليا برجلك.
حور زقته بغضب: اي دا فيه اي ؟ انت اتجننت ؟ ابعد ايدك عني.
نور بحب: انا بحبك اوي يا حور و هخليكي تخلعي جوزك وتتجوزيني انا.
حور بقرف بتزقه: انت مريض انا هشتكيك للمدير
شدها عليه وفجاءة الباب اتفتح وسميه ومعاها طلاب موجودين: ده اي اللي بيحصل هنا دا انتي بتعملي اي مع الدكتور يا حور ومالكم مقربين اووي من بعض كده ومتوترين ؟...
نور ببرود: انا وحور بنحب بعض من زمان و هتطلق ونتجوز انا وهي..
حور بصدمة..
#يتبع...
#بارت_2
#رواية_النوم_المسموم
#الكاتب_مصطفى_جابر
